❗❗❗ COVID UPDATE ❗❗❗

Beste ouders en leden
Zoals jullie allen wel weten zijn de maatregelen voor ons (het jeugdwerk) ook heel wat verstrengd. Na onze vergadering met de leiding van deze avond hebben we besloten om deze zondag 25/10 te laten doorgaan. Aan de hand van deze zondag zullen we week op week evalueren hoe onze scouts activiteiten verder zullen verlopen. Dit zal afhangen van de corona besmettingen die mogelijks zullen plaatsvinden in onze scoutsomgeving, de kwaliteit van onze activiteiten die we me deze maatregelen kunnen bieden en zeker ook jullie en onze veiligheid.
Voor deze zondag zullen wij ons ook aan een paar maatregelen moeten houden:
🔴 Begeleiding draagt mondmaskers, ook bij -12 jarigen.
🔴 Voor de -12 jarigen: We zetten bij voorkeur in op buitenspelen. Dus kleed je zeker Warm want de kans dat we binnen zullen spelen is klein.
🔴 Voor de +12 jarigen: De mondmaskerplicht voor +12 geldt zoals in het onderwijs. Binnen draag je altijd een mondmasker, buiten draag je een mondmasker als de afstand niet bewaard kan worden. we zullen bij deze groepen intens fysiek contact vermijden. Bij deze groepen zijn we 100% voorstander voor buitenactiviteiten dus kleed jullie ook warm.
🔴 We zullen nog meer inzetten op het toepassen van de hygiënemaatregelen zoals meermaals onze handen wassen/ontsmetten alsook het spelmateriaal.
🔴 Ook vragen wij UITDRUKKELIJK om jullie kind niet naar de scouts te laten komen indien hij/zij of een familielid een van de covid symptomen heeft. wij zullen hier streng in optreden om de veiligheid van iedereen te garanderen. Wij rekenen hiervoor ook op de verantwoordelijkheid van elke ouder!
🔴 Elk +12 jarig lid dat geen mondmasker mee heeft zal ook niet kunnen deelnemen aan onze activiteiten. Ook dit om de gezondheid van iedereen te garanderen.
🔴 Ook zullen wij vragen om het afhalen van de leden te spreiden om de drukte aan de uitgang van de scouts te verminderen. Tijdstip van afhalen:
Kapoenen: 16u45
Welpen: 16u 55
Jong verkenners/ Gidsen: 17u05
Verkenners/ Gidsen/ Jins: 17u15
Mogen wij jullie vragen om deze uren zeker te respecteren en niet allen samen aan de uitgang te wachten. Maar pas richting de uitgang te komen als u ziet dat de groep van uw kind klaar staat.
Voor meer uitleg kan u altijd terecht op de site van sgv: https://www.scoutsengidsenvlaanderen.be/corona/code-rood
Hopelijk blijven we allemaal gezond en wel zodat we nog veel fantastische zondagen kunnen beleven!
Stevige linker en vele scoutsgroeten
De Leiding